Retourpinnen in Nederland
13 november 2017
13 november 2017,
 0

Het terugbrengen van een artikel naar een winkel en het aankoopbedrag vervolgens teruggestort krijgen op je bankrekening via de betaalautomaat oftewel het retourpinnen, is nog niet erg populair in Nederland.

40% van de Nederlanders heeft er nog nooit van gehoord en 80% heeft er nog nooit gebruik van gemaakt. Dit blijkt uit gegevens van de Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen. De Nederlanders die er wel gebruik van maken zijn er erg enthousiast over.

Het retourpinnen kan momenteel in 22% van de Nederlandse winkels gedaan worden. Een jaar geleden was dit nog maar 12% en werd er 250.000 keer gebruik van gemaakt.

Non-food & retourpinnen

Het retourpinnen is relatief vaak mogelijk in winkels die geen etenswaren verkopen. Dit is te wijten aan het feit dat elektronica- en kledingwinkels duurdere producten verkopen.

Banken

Retourpinnen werd voor het eerst geïntroduceerd in 2014 onder de klanten van de Rabobank. In november van datzelfde jaar werd deze dienst ook bij ING en ABN Amro geïntroduceerd.


Wil je meer weten over contactloos betalen of andere cashless oplossingen? Of zou je graag een offerte willen ontvangen van een betaalautomaat die geschikt is voor contactloos betalen?

Neem dan gerust contact met ons op.

Comments are closed.