18 november 2016
Categorie: Nieuws
18 november 2016,
 0


retourpinnen-logoAls een consument geld terug wil na een aankoop, ontvangt hij dit vaak contant. Maar de winkel moet hiervoor een flinke hoeveelheid contant geld in kas houden. Terwijl winkeliers juist streven naar cashless, omdat ze geen criminelen willen aantrekken.

De oplossing is retourpinnen. De naam zegt het al: het is een omgekeerde pintransactie. Ook nu biedt de klant zijn pinpas aan. Een pincode is niet nodig. De winkelier geeft op de kassa aan dat het bedrag op de rekening van de klant wordt gestort, in plaats van afgeschreven. Retourpinnen is alleen mogelijk als het product met PIN (pas of mobiel) is aangeschaft en als de klant de pinbon nog in bezit heeft.

Wanneer de transactie is afgerond, ontvangt de consument een nieuwe pinbon, waarop duidelijk staat aangegeven dat het om een retournering gaat. Het bedrag wordt automatisch op zijn rekening bijgeschreven.


Wil je meer weten over contactloos betalen of andere cashless oplossingen? Of zou je graag een offerte willen ontvangen van een betaalautomaat die geschikt is voor contactloos betalen?

Neem dan gerust contact met ons op.

Comments are closed.